Kroatië

Een boeiende geschiedenis omgeven door prachtige natuur

Ontdek dit mooie land aan de Adriatische Zee met haar schitterende natuur, azuurblauwe baaien, kristalheldere meren en prachtige watervallen.

Dag 1
We nemen het vliegtuig richting Zagreb. Daar worden we opgehaald en naar ons hotel gebracht in Zagreb. De grootste stad van Kroatië en tevens de hoofdstad ligt aan de rivier de Sava en aan de voet van het gebergte Medvednica.

Dag 2
Na ons ontbijt brengen we een bezoek aan de hoofdstad, een boeiende tocht door heden en  verleden. De langste straat Llica scheidt de oude bovenstad van de modernere benedenstad. Met de kabelbaan bezoeken we onder andere de St-Markkerk, de Lotrscak toren, de kathedraal en de straten die nog met gaslampen worden verlicht. We bezoeken de oudste stadsdelen Gradec en Kaptol en het marktplein Dolac.

Lunchen doen we samen, waarna u Zagreb op eigen houtje verder kunt leren kennen.

Rond 16 uur verlaten we de hoofdstad en rijden we verder naar de meren van Plitvice, onze verblijfsplaats voor de volgende nacht.

Dag 3
Het Nationaal Park van de Plitvice Meren is wellicht het mooiste en meest tot de verbeelding sprekende park van Kroatië, met maar liefst 16 meren, ontelbare watervallen en onaangeroerde bossen.

Lunchen doen we gezamenlijk. Na ons bezoek aan dit prachtige park trekken we verder naar Lovran, onze verblijfplaats voor de volgende drie nachten.

Dag 4:
Na het ontbijt trekken we naar het prachtige Istrië. Dit schiereiland kende heel wat overheersers en deze culturen hebben allemaal hun sporen nagelaten. Terwijl we door de provincie rijden ontdekt u het ‘groene Istrië’, de bossen, valleien en heuvels met hun ruïnes en belforten, maar ook wijngaarden die bekend staan om de goede wijn.

Tijdens een korte wandeling in het 6000 jaar oude Pula ontdekken we de imposante arena en bij een Istrische sfeer ontdekken we de lokale keuken. In Rovinj bezoeken we de Sint-Euphemiabasiliek, vanwaar we een prachtig zicht hebben op de eilanden van Rovinj.

Dag 5:
De eilanden Cres en Losinj ontstonden 12 000 jaar voor Christus, toen de Kvarner Bay overstroomde bij het smelten van de ijsmassa. Vanuit Opatija en Rabac bezoeken we het eiland Cres en vanuit Crikvenica en Novi Vinodolski bezoeken we het eiland Krk. Bij een lekkere vispicknick geniet u van de ongerepte natuur en het culturele erfgoed.

Dag 6:
Vanop een toeristisch treintje op het eiland Big Brijun ziet u archeologische vondsten en overblijfselen van verschillende culturen, terwijl u wordt omgeven door de geuren van eeuwenoude pijnbomen en de prachtige kleurenharmonie van zee, lucht, rotsen en bossen. Lunchen doen we gezamenlijk.

Ons verblijf in Kroatië zit er bijna op en na de middag trekken we terug naar de luchthaven in Zagreb voor onze terugvlucht.

Copyright © 2018 Ramoudt Tours All Right reserved | Privacy | Reisvoorwaarden | Website by Flexvision