Griekenland

Dag 1:

We nemen het vliegtuig richting Athene. Op de luchthaven worden we opgehaald door een lokale vertegenwoordiger en naar het hotel gebracht waar een avondmaal aangeboden wordt.

Dag 2:

Vandaag wordt een heuse ontdekking van de Griekse hoofdstad met onder andere een bezoek aan de Akropolis, het Nationaal Museum en Plaka, de oudste pittoreske wijk van Athene die om de Akropolis heen ligt. Het is een doolhof van straatjes met kleine lage huisjes, naast herenhuizen, bars en winkeltjes.

Dag 3:

Na het ontbijt brengen we een bezoek aan Epidaurus, de belangrijkste cultusplaats van de genezende god Asklepion. We bezoeken ook Mychenae, hier hebben de opgravingen van de 'burcht van Mychenae' geleid tot het beeld dat we ons nu kunnen vormen van de naar Mychenae genoemde cultuur. Het laatste wat we vandaag bezoeken is Nafplion, de eerste hoofdstad van de vrije Griekse staat, met het burchteilandje Bourdzi en het Palamides kasteel. Avondmaal en overnachting in een hotel in Tolo.

Dag 4:

Door centraal Peloponneseus bereiken we Olympia, de bakermat van de Olympische Spelen. We bezoeken de archeologische site met het sanctuarium van de Olympische Zeus, het antieke stadium en het museum. Avondmaal en overnachting in een hotel in Olympia.

Dag 5:

In Rio nemen we de car-ferry naar Antorio voor het oversteken van de 'Little Dardanelles'. We doorkruisen het pittoreske Nafpaktos en maken een halte in de gebieden Eratini en Itea voor de lunch.
In de namiddag bereiken we Delfi en brengen we een bezoek aan Castalia Spring en het heiligdom van Athena Pronaia. Delfi is gelegen op hellingen van de Parnassos, hoog boven de golf van Corinthië en is één van de belangrijkste heiligdommen van Griekenland.
Avondmaal en overnachting in een hotel in Delfi.

Dag 6:
In de voormiddag brengen we een bezoek aan het heiligdom van Apollo Pythios en het museum. In de namiddag rijden we door naar Kalambaka, bekend om zijn vele Byzantijnse kerken. We komen langs talrijke pittoreske dorpjes en typische stadjes in het Griekse binnenland.
Avondmaal en overnachting in hotel te Kalambaka of Larissa.

Dag 7:
Vandaag brengen we een bezoek aan Meteora, een gebied van 300 meter hoge oerrotsten met bizarre vormen en rechte wanden door erosie ontstaan. Boven op deze gigantische rotsen liggen de Meteorakloosters, de tussen de hemel en aarde zwevende kloosters. Vroeger waren ze enkel toegankelijk via kleine padjes en touwladders die met een katrol werden bediend. Na staan ze open voor bezoek, maar het blijven plaatsen van meditatie, stilte en gebed. In de wanden ziet men op verschillende plaatsen nissen en holen, waar in de begintijd de hemerieten leefden. Via de kustweg rijden we terug naar Athene. Avondmaal en overnachting in de hoofdstad.

Dag 8:
Transfer van het hotel naar de luchthaven en terugvlucht richting Brussel.

Copyright © 2019 Ramoudt Tours All Right reserved | Privacy | Reisvoorwaarden | Website by Flexvision