Praag

Betoverende hoofdstad

Praag, betoverende hoofdstad van Tsjechië en tevens de stad van Kafka, strekt zich uit langs beide oevers van de Moldau.

Dag 1:

In de vroege morgen trekken we richting Praag. ’s Avonds avondmaal en overnachting in het hotel.

Dag 2:

Na het ontbijt brengen we eerst een bezoek aan de barokke wijk van de Mala Strana. Op de top van de Petrintoren wacht ons een prachtig zicht over de hoofdstad. Vervolgens trekken we naar het Strahov klooster met haar imposante bibliotheek en naar de Sint-Nicolaskerk.

In de namiddag kennismaking met de Praagse burcht met de St-Vithuskathedraal, het oude Koninklijke paleis, basiliek van St Joris en het gouden straatje. We sluiten de dag af met een boottocht op de Moldau terwijl we genieten van een heerlijk diner.

Dag 3:

In de voormiddag bezoeken we Mala Prevnost in Terezin met aansluitend een kort bezoek aan Litomerice. Nadien keren we terug naar Praag voor een bezoek aan de Joodse synagogen en het Joods kerkhof. Daarna genieten we gezamenlijk van een avondmaal in een plaatselijk restaurant en vervolgens keren we terug naar het hotel voor overnachting.

Dag 4:

Vandaag ontdekken we het oude stadsgedeelte. We bezoeken de markt met het astronomische uurwerk, Notre Dame de Tyn, de St-Jacobskerk en de kruittoren met het prachtige representatiehuis. In de namiddag vertrek naar Karlovy Vary met bezoek aan het grootste kuuroord in de Bohemen. Terug in Praag krijgen we een avondmaal in het hotel.

Dag 5:

Terugreis met aankomst rond middernacht.

Copyright © 2019 Ramoudt Tours All Right reserved | Privacy | Reisvoorwaarden | Website by Flexvision